Для правильного вибору экстрим самоката для трюков, необхідно дізнатися все їх основні особливості.

Рівень майстерності

Рівень майстерності - це умовна категорія, створена для спрощення вибору самоката.
Новачок - дані самокати підійдуть для тих, хто хоче спробувати екстрим самокат і зрозуміти чи хоче він далі розвиватися в цьому напрямку. Самокати призначені для невеликих навантажень з порівняно швидким зносом.
Середній - підійдуть для вже мали досвід катання і для новачків з запасом прогресу. Самокати призначені для середніх навантажень з порівняно середнім зносом.
Профі - підійдуть для досвідчених райдерів і для райдерів середнього рівня з запасом прогресу. Самокати призначені для великих навантажень з порівняно довгим зносом.

Колеса

Колісні диски (сердечник) за матеріалом виготовлення діляться на пластикові та алюмінієві, а за типом - на цілісні і спиць. Також колеса бувають різних розмірів (діаметрів) і варіюються від 100 до 125 мм.
Алюміній - міцні і технологічні диски.
Пластик - легкі, але не призначені для великих навантажень.
Спиці - легше і м'які, і тому підійдуть як для катання в скейтпарках, так і просто на вулиці. При цьому спиці можуть мати різний дизайн.
Цілісний - через свою жорсткості призначені насамперед для використання в скейтпарку.
100 мм - відмінно підійдуть для стріту, так як тут важлива не стільки швидкість, скільки маневреність.
110 - 125 мм - краще підійдуть для скейтпарку, де на перше місце виходять швидкість і стійкість самоката.

Руль

Рулі мають різну висоту і ширину.
Висота керма - при одному і тому ж зростанні райдера чим нижче кермо на самокаті, тим вище буде висота стрибка. Однак при високому кермі зменшиться навантаження на спину, хоча ту ж висоту стрибка доведеться відпрацьовувати трохи далі. В середньому ручки керма повинні бути на рівні талії або трішки нижче, але все дуже індивідуально.
Ширина керма - для новачків підійдуть вузькі керма, так як на них легше вчити нові трюки. Широкі рулі більш доречні для досвідчених райдерів, так як забезпечують великі контроль і стабільність. В середньому ручки повинні бути на рівні плечей. Знову ж тут все дуже індивідуально.

Тип компрессии

Типи компресії діляться на різьбові і не різьбові (HIC, ICS і SCS) і виготовляються під різні діаметри коліс.
Різьба - найпростіший тип. Мінус полягає в тому, що, якщо на кермі відчувається люфт, то правити його потрібно розвідним ключем, який не завжди є з собою. Вимоглива до відходу.
SCS - сама надійний тип, але і найважчий. Частина хомута затискає вилку, а інша частина хомута затискає кермо. Даний тип користується популярністю.
ICS - найлегша компресія, але для фіксації потрібно знімати колесо. Особливістю є те, що якір знаходиться в кермі, а не в вилці. Підійде для більшості вилок і рулів.
HIC - і легка і надійна компресія, але вимагає наявності негабаритного (збільшений внутрішній діаметр) керма, хомута і проставки.
IHC - ідентична з HIC система компресії (її ще називають mini HIC), але вимагає зменшеного діаметра вилки.

Тип рульової

Кермові колонки діляться на два типи: інтегрована і не інтегрована.
Інтегрована - тип рульової колонки, в якій вилиті чашки для склянки з підшипниками. Плюси інтегрованої рульової в тому, що це система довговічна і легко обслуговується.
Не інтегрована - тип рульової колонки, в якій не вилиті чашки для склянки з підшипниками, а підшипники розташовуються поза рульової колонки в рульовому стакані. Чи не інтегровану рульову важче знайти, так як вона проводиться виключно для самокатів. Важко обслуговується.